Združenie zodpovedných firiem Business Leaders Forum podporuje Ciele udržateľného rozvoja

               
28. januára 2020

Lidl ďalej obmedzuje používanie plastov, ročne šetrí stovky ton

Diskontný reťazec o ekológií nielen hovorí, ale podniká konkrétne kroky. Úpravou troch druhov produktov odbremení našu krajinu o ďalších 30 ton plastov ročne.

Lidl ďalej pokračuje vo svojej stratégií obmedzovania a nahrádzania plastov v rámci svojho sortimentu. Úpravou troch druhov produktov ušetrí ročne ďalších 30 ton plastov. Nadväzuje tak na opatrenia z posledných mesiacov a našu krajinu ročne odbremení o viac ako 420 ton plastov.. Pre lepšiu predstavu, ide o taký objem plastového odpadu aký za rok vyprodukuje 13 000 Slovákov.

Aké sú najnovšie opatrenia Lidla? Zmena obalu hranolčekov predstavuje úsporu 2,5 tony, rovnaký krok pri detských plienkach znamená až o 5,5 tony plastu menej. Až o 22 ton plastov ročne odbremení diskont našu krajinu nahradením plastovej paličky pri vatových tyčinkách za papierovú. V súčte ide o ročnú úsporu 30 ton plastov.

Prvým krokom diskontu pri redukcii plastov bolo odstránenie najtenších igelitiek z predaja koncom minulého roka. Lidl odstránením týchto tašiek, ktoré nikdy zákazníkom nerozdával zadarmo, z ponuky ušetril 125 ton plastov ročne. Ďalším krokom bolo zmenšenie obalov pracích gélov, orechov a sušených plodov, čím sa bez zmeny pracej sily, resp. obsahu dosiahla úspora 15 ton plastov ročne. Lidl taktiež prestal objednávať jednorazový plastový riad ako sú poháre, taniere, príbory, ale aj plastové slamky. Nahradenie plastového materiálu ekologickejšími alternatívami odbremení životné prostredie o 35 ton plastov ročne. Dôležitým krokom v boji proti dobe plastovej bolo rozhodnutie Lidla znížiť hmotnosť PET fliaš nealkoholických nápojov vlastnej značkyÚprava sa týka aj obalových fólií. Tento krok predstavuje úsporu plastov 216 ton na ročnej báze. Lidl zároveň v roku 2018 recykloval viac ako 800 ton plastov.

A týmto sa úsilie spoločnosti Lidl v boji proti prebytočným plastom ani zďaleka nekončí. „Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu v téme plasty, ktorá stojí na troch pilieroch: nahradiť – obmedziť – recyklovať,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl zodpovedný za oblasť nákupu, a dodal: „Spolu s našimi dodávateľmi uvažujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách – napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie.

Na jar 2018 predstavil obchodný reťazec svoju stratégiu obmedzovania plastov. V rámci nej si Lidl stanovil ambiciózne ciele znížiť objem plastov vo vlastných prevádzkach o najmenej 20% a zároveň dosiahnuť 100% recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek do roku 2025.