CENY SDGS 2021 – VÍŤAZ V KATEGÓRII MEDIÁLNA KAMPAŇ
V roku 2015 sa svetoví lídri dohodli na 17 cieľoch, ktoré do roku 2030 zmenia svet na lepšie miesto pre život. Tieto ciele majú silu skončiť s chudobou, bojovať proti nerovnostiam a zastaviť klimatickú zmenu. Každý z nás sa môže, spoločne s vládami, firmami, občianskou spoločnosťou a verejnosťou, podieľať na tom, aby sme pomocou napĺňania týchto cieľov zlepšili podmienky života na zemi a zabezpečili tak lepšiu budúcnosť pre všetkých. Nadácia Pontis oceňuje tých, ktorí prostredníctvom svojich projektov prispievajú k napĺňaniu vízie 2030.
Víťaz v kategórii Mediálna kampaň: Ministerstvo zdravotníctva SR
Za ukážkový prístup štátnej inštitúcie k sociálnym médiám v pandemickej dobe, ktorý prináša jasné fakty, vysvetlenia, odporúčania a posúva tak komunikáciu na vyššiu úroveň.
V súvislosti s pandémiou a očkovaním sa na sociálnych sieťach čoraz častejšie objavovali rôzne dezinformácie a hoaxy, ktoré majú priamy dopad na zdravie a životy ľudí. Ministerstvo zdravotníctva preto v roku 2020 pristúpilo k inovovaniu svojej online komunikácie a zmene celkovej stratégie. S pomocou Jakuba Godu, publicistu a odborníka na dezinformácie, začalo proaktívne komunikovať na sociálnych sieťach a prostredníctvom atraktívnych grafických vizuálov či videí pravidelne vysvetľovať témy súvisiace s pandémiou či očkovaním. Len cez kampane na Facebooku sa ministerstvu podarilo priviesť do čakárne na očkovanie 150 000 ľudí.